Räknare

lördag 24 januari 2009

Katter och färg


Sent igår kväll satt jag och målade på min tavla till uppgiften om samtida konst. Jag målade i akryl och hade gjort en våtpalett och hade en ganska stor klick av den vita färgen kvar. Trött som jag var drattade jag i säng och lät allt vara. Vanligen täcker jag över färgen med glad pack. Men inte igår inte. När jag vaknar i morse har min nyfikna katt klivit omkring i paletten som stod på ett bord. Sedan har hon hoppat ned och gått omkring i tre rum. Små vita tassar överallt. Så jag vet nog vad jag gör idag.....:(
Så här såg hon ut min lilla Tova när hon var en liten plutt på 6 månader. Nu är hon en stor Maine Coon hona på många kilo.

4 kommentarer:

Kerstinsdottern sa...

Gör ett nytt försök till att kommentera hos dig!
Jag har ju ytterligar två valmöjligheter för kommentarer i min blogg: Anonym och Namn/URL
Varför har du bara två alternativ?
Alltid lättar att använda sig av Namn/URL när man lämnar en kommentar!
Kolla om du inte kan klicka i dessa valmöjligheter inne på inställningar!?

Din lilla "konstnärskatt" är jättesöt...!
/Helene

Kerstinsdottern sa...

Ha... det gick att kommentera denna gångn! Va bra!

Kerstinsdottern sa...

Bara jag igen...fniss...

Glömde säga: Min mask är inte rakubränd utan jag har använt mig av kopparoxid och manganoxid + lite pytte-pytte transparant glasyr.
Raku är ju underbart, har länge tänkt bygga mig en rakuugn i stugan, men har tyvärr inte kommit till skott ännu... men jag drömmer om det!

Anonym sa...

:-D Det var jätteroligt tycker jag men du kanske inte tyckte det var lika roligt förstås...! Men åh, den såg jättesöt ut som liten. Den är säkert en fin stor katt (jag gillar djur!).

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters