Räknare

torsdag 30 april 2009

Bråda dagar

Min syster har varit hos mig i 10 dagar. Vi bodde praktiskt taget dygnet runt på min terass, där vi målade, målade och målade. Två gånger i veckan var vi Flen och tillverkade vackra saker. Jag har börjat med silverlera. Jag tänker mig att man kan ha lite smycken med sig på utställningnnen i Stockholm som jag ska vara med på i höst tillsammans med två andra kollegor. I silverlera kan man göra vad som helst. Jag har börjat med att pensla löv. Man lägger på 7-10 lager över ett färskt löv. I det här fallet två små björklöv till örhängen och ett större i rumslönn till hänge. När det har torkat bränner man lövet i drygt 600 grader. Då blir det ett föremål i finsilver med 999 delar. En mycket spännande teknik.
Under dessa dagar gjorde jag färdigt mitt Lia-projekt. Jag valde att måla och fundera kring den feta kvinnans plats i vårt slimmade samhälle. Inlägget om det kommer så småningom. Det fattas lite bilder.
För övrigt gjorde jag en hemsida till min syster som finns att se på under Länkar.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters