Räknare

söndag 17 augusti 2008

En regning söndag...


Idag är det mycket regnig söndag. Dagen innan denna kurs börjar.
Jag kunde naturligt vis inte hålla mig utan tog fram en duk och prövade mina nya färger igår. Inte så tokigt. Har fotograferat. Bild kommer senare.

Idag har jag plockat fram en 25 år gammal målning som jag gjort av min farmor.
Den har flera revor och jag tänker bearbeta färgsättningen. Jag började med att tvätta målningen med ljummet vatten och marseilletvål. Det gick bra så nu väntar jag på att den
ska torka för att jag ska kunna laga revorna bakifrån. Sedan ska den mellanfernissas sa damen i konstaffären för att jag ska kunna gå på den med ny färg. Spännande när man gör nya saker och inte vet hur det går.
må så gott allihop där ute....

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters