Räknare

tisdag 28 oktober 2008

Den lyckliga bruden




Nu är min målning till Hållbar utveckling klar.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så föreställer det en kvinna från Burundi som gifter sig med en svensk man i en svensk kyrka. Den nygifta bruden har vänt sig om och dansar tillsammans med sina väninnor som står nere i altargången.


Jag tänker mig att målningen visar hur andra kulturer kan blandas med vår igenom giftemål bland annat. Hur andra kulturer kan tas upp av oss svenskar och därigenom underlätta för förståelse och assimilation av de flyktingar som kommer till Sverige.

3 kommentarer:

Kerstinsdottern sa...

Åh... vilken trevlig och glädjefylld tolkning på temat "hållbar utveckling"!

Ska den vackra dansande bruden och din bror få den i "försenad bröllopspresent"... eller behåller du den själv som minne?
/Helene

Unknown sa...

Tack för den mysiga kommentaren.
Ja det blir nog brudparet som
får målningen.
En vacker skål du har på din blogg. Ger en lyxig känsla att använda kan jag tänka mig....må så gott/C

Anonym sa...

Vad fin tavlan blev!! Mvh Laila

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters