Räknare

onsdag 8 oktober 2008

Solen tittar igenom...


dimmolnen idag också. Underbart! Men kan inte njuta av det eftersom jag har blivit förkyld.

Helgen som gick var jättehärlig. Min bror gifte sig med en kvinna från Burundi. Så jag var på ett jättebröllop med mycket sång och dans.

Dessutom har jag blivit inbjuden till Opera Galleria i Budapest som ska ha en utställning med skandinaviska konstnärer med vernissage den 15.11 2008. Jag ska skicka tre tavlor i slutet av oktober och åka ner till vernissaget. Så för närvarande målar jag för fullt. Det blir tre olika nakenstudier i olja. Har målat dem i akvarell tidigare men tror att det är svårt att skicka glasade målningar.

Lägger in en bild från bröllopet som jag ska använda till extrauppgiften på skolan. Det är den nygifta bruden som dansar tillsammans med sina kvinnliga bröllopsgäster.

må så gott därute allihop...

3 kommentarer:

Kerstinsdottern sa...

Hej!
Försökte komma in till din blogg via adressen som du hade lagt in på diskussionssidan, men det gick inte... verkar vara fel någonstans!?

Gud vad kul att du ska vara med på en utställning i Budapest! Vilken höjdargrej! Och att du ska närvara på vernissagen också... ännu bättre!

Jag tycker att du har en jättetrevlig blogg och målningen av damen med "guldhårbandet" är underbar!
/Helene

Unknown sa...

Hejsan! Tack så mycket :) Du undrade hur jag hade lagt till "meny" och lite andra saker.
När du lägger in inlägg kan du skriva in att den ska ha en eller flera ettiketter. Så lägger du in en skiss t.ex kan du skriva "Skiss" som ettikett. När du har såna under dina inlägg kan du välja Gadgeten "Ettiketter" under "Lägg till en Gadget". Sen kan du då byta namn på den och istället för Ettiketter skev jag meny då :) Så då Hamnar dina ettikettnamn som en meny där. Ha det!

Unknown sa...

Men förresten. Ska du ställa ut i Budapest! Vad roligt! Hur gör man för att få göra sånt egentligen?

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters