Räknare

lördag 31 oktober 2009

Middag hos barnbarnen

Igår var det middag hos barnbarnen. De är tre stycken. N en tjej på snart tio år som hade tillbringat dagen på Halloweenparty och var vackert sminkad.
C mellanbarnet 4 år. Väldigt tuff. Hatar kläder och springer omkring som en Nakenfis när han är hemma. Precis som hans pappa gjorde för sådär en 38 år sedan. Märkligt hur beteenden går igen från den ena generationen till den andra.
Sist är det E en liten pys på snart två år. Bildskön och allas älskling.
Och så var det dags att göra Halloweenlyktor. Farmor hade skött sig och varit i affären och köpt en stor tung pumpa. Halloween är något helt nytt för mig. Det fanns inte när jag var barn. Men nu kommer det utklädda barn och ringer på dörren och säger Trick or treat. Och då är det bara att bestämma sig för om man ska ge dem godis eller bli utsatt för diverse bus. Båda är i och för sig lika trevligt.
Men åter till ordningen. Min svärdotter och mellanbarnet C skar i pumpan så det stod härliga till. C ville gärna fixa lite scary symboler. Och det gjorde han på baksidan.

Svärdotterns fina framsida.

C:s något suspekta baksida med kors, månskära och diverse munnar och ögon här och där.
Och nu står den där, den färdigskurna pumpan, på min trapp och lyser så grant, förhoppningsvis under hela November har jag tänkt mig.
En glad och god fortsättning på Halloween ösnkar jag er alla.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters