Räknare

fredag 15 januari 2010

Show and tell: Fredagstema, Drömrum

Denna vecka handlar fredagstemat om mitt drömrum och det är Sparkling som har bestämt temat.
I min källare har jag ett stort rum som mest används som förråd. I somras rasade den gamla tegeldräneringen till stuprännorna. Dräneringen ligger två meter ner i marken lagom i höjd med ytterväggen i rummet. En vägg blev förfärligt vattenskadad. Men jag har nu lyckats torka upp den med hjälp av en avfuktare.

Under julen kom jag på att jag kan reparera rummet och göra det till arbetsrum/vekstad. Mängder med saker som jag inte har användning för har åkt till soptippen. Och i nästa vecka kommer Pingstkyrkan och hämtar kartonger med nedpackat porslin och kassar med böcker.

Nu håller jag på att dra ner tapeter och gammal puts för att komma in till det som inte sitter löst. Väggen ska lagas och golvet målas i en väldigt ljust grå nyans för att så mycket som möjligt ta till vara på ljuset. I taket ska jag ha lysrör. Kanske jag kan hitta rör som har samma temperatur som dagsljuset.


så här gräsligt ser det ut på den vattenskadade väggen

min gamla stationära dator som ska få lagra mina bilder
som jag behöver för mina målningar

När allt är klart skall jag ha två stora skivor på bockar som jag redan köpt.

bokhyllor och element som kommer väl till pass

Dessutom har jag 6 stycken vita höga bokhyllor som ska få klä en hel vägg. Men än så länge finns det färdiga rummet bara i min fantasi. Men så härligt det kommer att bli när det är färdigt.


Här finns fler som fredagsbloggar
Nilla, Simone, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne (har uppehåll), Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Ingabritt, Jennie, Erica, Maisoui, Taina, Christel, Sparkling, Moster Mjölgumpa, Emmama, Marskatten, Musikanta, Sara, Under ytan, Lena, Västmanländskan, Norrsken och stjärnfall
Saras land, I am Annika, Birgitta, Curieux, Minerva, Ebba, Lotta, Olga katt, Fritid & tankar & en del annat, Bejla


7 kommentarer:

olgakatt sa...

Så kul att börja från noll! Det ska bli intressant att få se hur det framskrider - för det får vi väl?

Ebba Christina sa...

Olgakatt:
Jajamensan. Jag kommer med fortlöpande rapporter....

Sparkling sa...

Stort lycka till kommer säkert bli tipptopp!

HeLena sa...

Så roligt! Men mycket jobb. Det ska bli kul att se när det blir klart....
Trevlig helg!

Grekland nu sa...

Vad härligt att få en egen verkstad och arbetsrum, och som du får inreda från början! Önskar mej också ett eget arbetsrum-kontor...

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt att helt plötsligt "få" ett rum till:-)

Anna, Fair and True sa...

Vad kul att ha ett rum som du faktiskt kan jobba på och göra till ditt drömrum!

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters