Räknare

söndag 23 november 2008

6 dagar i Budapest







Den 13 november åkte jag till Budapest för att övervara utställningen på Opera Gallery som jag blivit inbjuden till. Med mig hade jag syskon och svägerskor i långa rader. Vi var sammanlagt 6 stycken. Till gänget anslöt sig en annan konstnär vid namn Anna Ruckman och hennes ressällskap Bill. Vi hade fantastiska dagar med mycket skratt, vin och god mat.Tyvärr kunde jag inte vara med på vernissaget eftersom jag då var på en balletpremiär på operan. Det var en makalös uppsättning av Bajadärern med fantastiska dansare.Dagen därpå besökte vi galleriet och träffade Tibor Szonyi som förestår det. Det är mycket fina utställningslokaler och utställningen var väldigt sevärd med många fina svenska konstnärer.Eftersom ingen av oss hade varit i Budapest tidigare ville vi se så mycket som möjligt. En dag vandrade vi runt med en ungersk guide, Gabor, som bl a tog oss med till en undangömd restaurant med billig och god mat.Höjdpunkten tyckte jag nog i alla fall var Stora saluhallen där vi gick omkring i två eftermiddagar. Och pankakor med tre sorters ost med rosévin till är mycket gott. Det lovar jag.

...må så gott därute allihop../C

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters