Räknare

söndag 9 november 2008

Uppgift 14


Idag trillade det in tre nya uppgifter från vår handledare Gola. Den första, alltså nummer 14 bestod i att vi skulle välja ut en expressionistisk konstnär och skriva om. Jag tog naturligtvis en av mina absoluta favoriter, den tyske målaren Emil Nolde. Uppsatsen blev lite för lång, men hans liv och hans kamp för sin konst är mycket fängslande.

2006 studerade jag hans målningar alldeles särskilt och fastnade för solros med annemoner. Det som utmärker Nolde är hans lysande färger. På den tiden målade jag bara i akvarell. Orginaler däremot är i olja.

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters