Räknare

lördag 22 november 2008

Expressionistisk målning 2




Läser ibland inte ordentligt varken på uppgifter eller manualer. När jag hade målat färdigt igår så läste jag att uppgift 15 skulle innehålla två expressionistiska bilder inte två porträtt. Så det var bara att måla på idag igen.
Bilden föreställe utsikten från min systers hus. Men den expressionistiska färgläggningen inspirerad av Emil Nolde gjorde att det blev en helt annan bild. Det var jättekul att måla på det viset....

Bild 1 förlagan
Bild 2 min målning

2 kommentarer:

Ylva-Charlotte (Lotta) Olofsson sa...

Åhh.. vilken ljuuuvlig färgsättning - blir helt tagen!

Ebba Christina sa...

Tusen tack för kommentaren. Blir jätteglad. Det är första gången jag målar på det viset och det är jättehärligt..../C

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters