Räknare

torsdag 3 september 2009

Tuffa veckan....

Sista veckan har varit väldigt tuff. Har varit och hjälpt min svägerska i Sollentuna. Just nu hemmaboende dottern med 10-månaders bebis låg på sjukhus. Så svägerskan var fullt upptagen med bebisen.
Maken är helt nyopererad i den krossade foten för femtielfte gången och har mycket svårt att röra sig.
Men alla var tvugna att få mat. Så jag åkte dit och handlade, lagade mat och bakade. Stannade där i en vecka.


Spiken i foten. Brodern med ställning som går rakt igenom. Foten krossades i en olycka för fyra år sedan. Sedan dess har det varit kryckor och rullstol.

Jag kom hem i förrgår med ett blommande ryggskott sedan några dagar. Har sedan dess använt imfravärme och smärtstillande så idag kände jag mig bättre. Kunde åka till Flen och göra "vackra saker", dvs glasfusingsmycken som jag ska ha med mig till utställningen på galleri Svea i Stockholm, i oktober.


Hängen ca 20 mm i olika färger

Jag sålde en hel del på en utställning i början av augusti. så nu var jag bara helt tvungen att göra fler om jag ska få med mig några till Stockholm. Det är ju tur att det går att sälja. Kanske det går runt vid årsskiftet. Vore inte så dumt för en fattig pensionär.... :)





Örhängen ca 20 mm.
Må så gott allihop därute. Imorgon börjar Show and tell, fredagstema....../C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du hade möjlighet att hjälpa dina släktingar! Tråkigt med den krossade foten som tydligen inte blir bra mer, om jag tolkar det rätt-

Vilka underbart fina smycken du gör Ebba!!!

Just nu vet jag ännu inte om jag hänger med på morgondagens fredagstema, vet varken vad jag skulle visa eller betätta...

StrandMamman

Musikanta sa...

Din utställning, är den lördagen den 3 oktober på Galleri Svea mellan 12 och 18? Hur länge pågår den? Är det öppet även på vardagar?

Jag spelar ju de flesta helger under hösten, men i veckorna brukar jag ibland åka upp och hälsa på dottern och barnbarnen. Då kunde det var kul med en liten utflykt till ett galleri.

Var ligger galleri Svea?

Hoppas att ditt ryggskott gått över. Det är inte kul med sånt.
Kram/M

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters