Räknare

tisdag 18 augusti 2009

Pasta

Idag har jag jobbat i trädgården hela dagen. Bland annat gjorde jag 2 spaljeer som jag satte upp på den nymålade väggen till mitt uthus. Där har jag två vinrankor som inte har vuxit särskilt bra. Så de fick en massa vatten och ny jord så de har något att leva av.
Sedan var jag så hungrig så jag var svimfärdig. Det godaste som finns när man är hungrig är hemlagad pasta. Även om det tar en stund så är det absolut värt att vänta på.
så här såg det ut när pastan var färdig och väntade
på att vattnet skulle koka.

och här är den upplagd med några droppar olivolja
flingsalt, peppar, mina egenodlade solmogna tomater
och hackad basilika.
Det var mycket gott. Och nu är jag så där trött och mätt och belåten så jag känner mig lite vimmelkantig. Härligt!

12 kommentarer:

Kristallena sa...

Visst är det underbart med hemgjord pasta. Maken fick en sån paskin av mig 1990 och med hjälp av den gör han pasta minst ett par gånger i månaden numera. Det är ytterst sällan vi äter köpt pasta faktiskt. Roligt att hitta din blogg Ebba!

Ebba Christina sa...

Kristallena.
Tusen tack för kommentaren. Ja visst är det gott med hemlagad pasta. Ska prova att smaksätta med spenat och örter nästa gång. Är väldigt mycket för det där med örter. Kanske också fullkornspasta. Det är ju så populärt..../Ebba

Anonym sa...

Ser supersmarrigt ut :-)

Ebba Christina sa...

Mais oui.
Ja det var mycket smarrigt. Gör nog om det snart igen. Just det där med egna solmogna tomater går inte av för hackor. Det gäller att passa på medan de finns..../Ebba

Miss Marie sa...

Hej Ebba!

Jag har inte varit inne på din blogg förut, men den är redan en favorit! Jag gillar kreativa människor och det är alltid kul att följa bloggar där kreativitet får utlopp! Jag återkommer! :)

Kram

Ebba Christina sa...

Marie.
Tusen tack för komplimangen. De är så välkommen tillbaka....

Mia sa...

Åh vad gott med färsk hemmagjord pasta! Vi har faktiskt en pastamaskin hemma kom jag på nu och den får vi nog ta och damma av! Ha en bra dag!

Emmama sa...

Så otroligt gott det såg ut, vilken kockerska! :) Härlig inspiration här!

Kram och trevlig torsdag!

Ebba Christina sa...

Mia:
Absolut ta och damma av pastamaskinen. Den hemlagade är så mycket godare än köpt. Jag bidrar gärna med recept om du inte har något.

Emmamma:
Inspirerar så gärna så. Det går att skära pasta eller sporra om man inte har maskin. Man kavlar ut tunt och skär eller sporrar tunna strängar så blir det bandspaggetti. Mums!!!!

Fritt ur hjärtat sa...

mmm vad det såg gott ut!

Ebba Christina sa...

Fritt ur hjärtat:
Ja det var mycket gott. Speciellt med de solmogna tomaterna. Det är man precis inte bortskämd med här i Sverige. Ska nog göra pasta snart igen..../Ebba

Taina sa...

Hemlagad pasta! Det var inte illa. Har ätit det men aldrig provat göra det själv. Mums säger jag bara.

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters