Räknare

söndag 9 augusti 2009

Idag...


....var jag i Malmköping och firade min underbara svärdotter Jessica som fyller 40 år. Hela släkten var där både hennes och min. Långt, stort kaffebord i trädgården under det jättestora päronträdet. En äldre släkting och jag diskuterade det som man kan se i gamla filmer. Hur det ser ut när släkten träffas på födelsedagskalas. Jag kom att tänka på bilden av skagenmålarna under ett kalas. Kommer inte ihåg om den är målad av Ancker eller Kröyer. Får ta reda på det. Det är inte den kända målningen Hip hip hurra. Utan en närbild på åtminstonne Anna Ancher men jag tror också att Michael är med. En mycket berörande bild där kärleken lyser i ansiktena. Jag vet att jag har den bilden någonstans i mina gömmor, men sedan jag flyttade hit för några år sedan har jag lite svårt att hitta saker och ting. Det var annorlunda på den tiden när jag hade ett hus på 300 m2, ett torp, ett hus till och ett stall som jag förfogade över. Då visste jag precis var jag hade allting.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters