Räknare

fredag 14 augusti 2009

Den här målningen har min farmor Ebba Knut Ekwall målat. Hon lämnade min farfar 1912 för att leva och försörja sig som konstnärinna. Det gick så där. Mest var det porträtt hon målade som nedanstående.



Denna målning kom med mailen häromdagen. Det är för mig en okänd man. Men målningen har inköpts av en kvinna i södra Sverige.
Ebba Knut Ekwall hade en utställning någon gång 1918- 1919. Någonstans har jag en bild därifrån. Får leta fram den och skanna in den i datorn.
må så gott därute allihop..../C

2 kommentarer:

Marina sa...

jag bereder skinnen ebba :P sen syr jag saker av dem :)

TheNikonHighlighter sa...

Jag har fortfarande kvar tavlan, som nu är över 100 år gammal. Den är signerad 1919. Vet du om Ebba dog under bombningarna som var i Dressen? Mvh Jessica

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters