Räknare

lördag 8 augusti 2009

Rapport från dagen.


Äntligen är denna dag slut. Men jag ska inte klaga. Den har varit härlig.

Det kom många måga besökare till Församlingshemmet där jag och ett antal kollegor ställde ut målningar, olika slags keramik, batik, raku och smycken. Mina glasfusingsmycken gick åt som smör i solsken. Och det var som jag trodde. Folk köper inte konst på det viset. Det är för dyrt. Men hittar de något som är lite billigare köper de mer än gärna. Mina glasfusingsmycken och kort som jag gjort på målningar jag målat var väldigt populärt. Och jag tackar inte nej. Jag har bestämt mig för att investera i en glasfusingugn. Så nu har jag första grundplåten. Jag har ett rum i källaren som jag inte använder till något annat än att lagra saker. Det skulle bli utmärkt som verkstad. Där kan jag ha ugn och arbetsbord mm.

Nu på kvällen var vi tre damer som bestämde att vi skulle gå på den picknick som dagen skulle avslutas med. Jag åkte hem och packade ner inkokt lax, potatis och hollandaisesås som jag hade i kylen. De andra damerna tog med sig vin. Sedan åkte jag runt och hämtade upp de andra och sedan åkte vi ner till båthamnen i Sparreholm. Det var en fantastisk sommarkväll i gräset på en filt med mycket prat och skratt.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters