Räknare

lördag 15 augusti 2009

Idag kom det färdiga vernissagekortet med mailen.



Jag tycker att det blev väldigt bra. Det är så skönt när någon tar tag i sakter och ting. Jag är väldigt dålig på kringjobbet. Måste alltid påminna mig själv med att skriva upp allt jag måste göra. Skulle gärna ha någon som ständigt påminner mig eller gör det åt mig så att jag helhjärtat kan ägna mig åt de sköna konsterna.
Satt uppe och målade hela natten. Just nu är det de gamla mästarna som drar. Gjorde en parafras på Vermeers Flickan med pärlörhänget. (bild kommer senare) Jag kallar den Griete med tanke på att det var så hon hette Vermeers tjänsteflicka som stod modell för målningen.
må så gott därute allihop.../C

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Blekinge, Sweden
Jag heter Christina och har två barn och tre bonusbarn. Den här bloggen handlar om att vara barn och bonusförälder och hur det är att leva tillsammans. Jag skriver gärna och har gett ut tre böcker. Dessemellan målar jag och har ställt ut mina tavlor ett flertal gånger.

Besökare från andra länder

free counters